#RydzowskiTeam

czekamy na Twój kontakt

Skorzystaj z pomocy naszych
doświadczonych specjalistów.

Pracujemy dla Ciebie
Klienci Indywidualni 17 770 72 12
pon - pt. 8:00 - 18:00 sob. 9:00 - 13:00
Obsługa Online 17 770 72 13
pon - pt. 8:00 - 18:00 sob. 9:00 - 13:00
Klienci Biznesowi 17 770 72 14
pon - pt. 8:00 - 18:00 sob. 9:00 - 13:00
Leasing i kredyt 17 770 72 62
pon - pt. 8:00 - 16:00
Likiwidacja Szkód 17 770 72 64
pon - pt 8:00 - 16:00
Nie czekaj! Sprawdź naszą ofertę online. Zadzwoń! 17 733 46 47

Ubezpieczenie motocykla

Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkiem każdego motocyklisty. Dotyczy on ludzi w każdym wieku, którzy poruszają się najróżniejszymi jednośladami. W samym 2019 roku zarejestrowano niemal 40 tysięcy pojazdów. Często zadaje się pytania - gdzie ubezpieczyć motor? Ile kosztuje OC motocykla? 

Porównaj ceny OC motocykla.

Motocykle można podzielić na kilkanaście kategorii, różniących się zastosowaniem, mocą, budową… Wśród jednośladów można wymienić: sportowe, często nazywane ścigaczami; turystyczne, na przykład cruisery czy choppery; offroadowe, takie jak crossy czy enduro; pojazdy z silnikami o małej pojemności, przeznaczone głównie do jazdy miejskiej - skutery, motorynki itd.

Oczywiście, to nie jest pełna lista. Nie sposób wymienić wszystkich najróżniejszych typów jednośladów. Jedno jest jednak pewne. Wszyscy motocykliści są zawsze mile widziani w multiagencji Rydzowski Ubezpieczenia!

Oferta ubezpieczenia motocykla w multiagencji Rydzowski Ubezpieczenia.

Co wpływa na cenę ubezpieczenia motocykla?

Podobnie jak w przypadku ubezpieczenia samochodu, na motocyklową składkę ubezpieczeniową wpływ mają poniższe czynniki:

Cena OC motocykla.

Na podstawie informacji pochodzących z formularza Rydzowski Ubezpieczenia, najniższa składka OC dla motocykla wyniosła 119zł. Taką ofertę udało się przygotować dla kierowcy o długim stażu, z wysokimi zniżkami za bogatą historię bezszkodowej jazdy. Do rekreacyjnej jazdy używa on Hondy CB 600F.

Ogólnie rzecz ujmując, cena obowiązkowego ubezpieczenia OC motocykla powinna zawrzeć się w granicach od 150 do 550zł, aczkolwiek nie jest to regułą i może zostać przedstawiona oferta poniżej lub powyżej tego zakresu.

Najniższe ceny ubezpieczeń motocykli w multiagencji Rydzowski Ubezpieczenia

Kary za brak OC motocykla w 2021 roku.

Grzywna za nieposiadanie ważnego ubezpieczenia OC są zależne od wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę. Wartością bazową jest kara za brak OC przez ponad 14 dni. W przypadku pojazdów innych niż samochody osobowe, ciężarowe, ciągniki i autobusy ta opłata wynosi równowartość jednej trzeciej wynagrodzenia minimalnego. W roku 2021 kwota ta wynosi 930zł. Jeżeli okres bez posiadania obowiązkowej polisy będzie krótszy, to grzywna również będzie mniejsza. Brak OC na twój motocykl przez maksymalnie 3 dni wiąże się z karą w wysokości 190zł. Okres między 4 a 14 dni bez obowiązkowego ubezpieczenia będzie się wiązała z zapłaceniem grzywny w wysokości 470zł.

To musisz wiedzieć!

W przypadku wyrządzenia szkody pojazdem bez ważnego ubezpieczenia OC, koszt likwidacji szkody zostanie pokryty ze środków Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Następnie UFG wyegzekwuje odszkodowanie od sprawcy na drodze regresu ubezpieczeniowego. Mowa tutaj zarówno o stratach materialnych, jak i uszczerbku na zdrowiu oraz innych szkodach osobowych poniesionych przez poszkodowanych w wypadku. Nie opłaca się więc zignorować tej kwestii. Udział w zdarzeniu drogowym bez ważnej polisy OC może wiązać się z kilkudziesięciotysięcznym zobowiązaniem wobec Funduszu Gwarancyjnego.

Poszerzenie pakietu ubezpieczenia motocykla.

Wykupienie dodatkowego ubezpieczenia motocykla jest dobrym sposobem na poszerzenie ochrony swojego jednośladu, jak również i zdrowia i życia. Trzeba jednak zwrócić szczególną uwagę na oferty różnych Towarzystw Ubezpieczeniowych. Nie wszyscy ubezpieczyciele przygotowali pełną gamę produktów przeznaczonych dla motocyklistów. Ważne jest więc, żeby zapoznać się z dokumentami regulującymi ubezpieczenie.

AC motocykli

AC dla motocykla

Auto Casco stanowi dodatkowe zabezpieczenie na wypadek uszkodzenia pojazdu z własnej winy, kradzieży lub zniszczenia pojazdu przez innych bądź w wyniku niespodziewanych zdarzeń. AC zapewnia spokój w wypadku zderzenia z dzikim zwierzęciem, ataku gryzoni na kable czy też uszkodzeń związanych z gradobiciem czy wichurą.

Niestety, ochrona AC motocykla jest bardzo droga. Towarzystwa Ubezpieczeniowe traktują jednoślady jako pojazdy bardzo podatne na kradzież. Wiele z nich nie posiada nawet takiego produktu ubezpieczeniowego w swojej ofercie. Przy wysokim zagrożeniu kradzieżą, wypłaty takie są bardzo częste. Dodatkowo, w wyniku wypadku często zdarza się, że motocykl ulega szkodzie całkowitej. Przez to ryzyko ubezpieczeniowe jest niezwykle wysokie. Przekłada się to na wysokość składek. Najtańsze ubezpieczenia AC dla motocykli wiążą się z kosztem znacznie przekraczającym tysiąc złotych.


Znajdziemy AC dla Ciebie!
NNW motocykli

NNW dla motocykla

NNW może okazać się nieocenionym wsparciem, jeżeli ucierpisz w wypadku drogowym. Środki uzyskane dzięki wykupieniu tego ubezpieczenia pomogą w powrocie do zdrowia. Pokrycie kosztów leczenia oraz rehabilitacji, zwrot kosztów utraconych dochodów czy też wsparcie finansowe Twojej rodziny w wypadku śmierci. Ochrona twojego zdrowia przy wykupieniu ubezpieczenia NNW motocykla nie jest droga. Ceny kreują się podobnie jak w przypadku polis samochodowych. Od następstw nieszczęśliwych wypadków ubezpieczysz się na rok już od kilkudziesięciu złotych.


NNW motocykl w niskiej cenie
Assistance motocykli

Assistance dla motocykla

Assistance wspomoże w przypadku nagłego i nieprzewidzianego przerwania podróży w wyniku awarii motocykla. Wówczas możesz liczyć na pomoc mechanika na miejscu zdarzenia, odstawienie jednośladu do warsztatu czy też zorganizowanie zastępczego pojazdu. Jeżeli chodzi o cenę, to assistance jest stosunkowo tanim produktem. Swój pakiet ubezpieczeniowy można poszerzyć o assistance za mniej niż 100zł. Za ten koszt otrzymujesz gwarancję pomocy przy awarii w trasie.


Motocyklowy Assistance taniej

Kategorie prawa jazdy na motocykle.

Według przepisów polskiego prawa, a konkretnie zgodnie z treścią Ustawy z dnia 5 stycznia 2011r. o kierujących pojazdami, istnieją cztery różne kategorie umożliwiające jazdę motocyklami. Różnią się one zakresem pojazdów, którymi można się poruszać. Inną różnicą jest wiek, od którego kandydaci na motocyklistów mogą zdawać egzamin na prawo jazdy, jak również rozpocząć szkolenie w danej kategorii (jest to 3 miesiące przed pierwszym możliwym dniem, w którym może odbyć się podejście do państwowego egzaminu). Wszystkie te kategorie zostały szczegółowo opisane poniżej.

Kategoria AM

Najniższy poziom uprawnień do jazdy jednośladami można uzyskać od 14 roku życia. Prawo jazdy kategorii AM zastąpiło kartę motorowerową w styczniu 2013 roku. Kierujący uzyskuje wówczas zezwolenie na jazdę motorowerem, jak również czterokołowcem lekkim oraz zestawem pojazdu określonego dla kategorii AM i przyczepy. Dodatkowo, motorowerami mogą również jeździć osoby, które ukończyły 18 rok życia przed 19 stycznia 2013r. - czyli przed wprowadzeniem w życie kategorii AM.

Kategoria A1

Do egzaminu państwowego na kategorię A1 można podejść w dniu 16 urodzin. Ta kategoria zezwala na jazdę motocyklem, aczkolwiek są nałożone odpowiednie ograniczenia na pojemność i moc silnika, jak również na stosunek mocy do masy jednośladu. Kierowca posiadający prawo jazdy kategorii A1 może poruszać się motocyklami o pojemności do 125cc, mocy do 11kW i stosunku mocy do masy własnej do 0,1kW/kg; motocyklami trójkołowymi o mocy do 15kW; pojazdami określonymi dla kategorii AM, jak również zespołem pojazdu określonego dla kategorii A1 i przyczepy.

Kategoria A2

Po ukończeniu 18 roku życia można zdawać egzamin na kategorię A2. Jest ona podobna do wyżej opisanej kategorii A1, aczkolwiek ograniczenia dotyczące mocy oraz stosunku mocy do masy własnej pojazdu są mniej restrykcyjne. Po otrzymaniu dokumentu potwierdzającego posiadanie kategorii A2, kierujący uzyskuje zezwolenie do poruszania się motocyklami o mocy do 35kW i stosunku mocy do masy własnej do 0.2kW/kg; motocyklami trójkołowymi o mocy do 15kW; pojazdami określonymi dla kategorii AM oraz zespołami pojazdu określonego dla kategorii A2 i przyczepy.

Kategoria A

Pełnoprawną kategorię A można otrzymać najwcześniej w dniu 24 urodzin – aczkolwiek są od tej reguły dwa wyjątki. Jeżeli prawo jazdy kategorii A2 posiadane jest od dwóch lat, to granica wieku jest obniżona do 20 roku życia, natomiast funkcjonariusze kierujący pojazdami Państwowej Straży Pożarnej, Policji oraz Straży Granicznej do egzaminu mogą podejść do egzaminu na tę kategorię najwcześniej w dniu swoich 18 urodzin. Zdając egzamin na kategorię A można poruszać się każdym motocyklem, jak również pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM oraz zespołem pojazdu określonego dla kategorii A oraz przyczepy.

Rejestracja motocykla - dokumenty i opłaty.

Lista wymaganych do rejestracji motocykla dokumentów różni się, w zależności od tego skąd kupujemy pojazd (Polska, inne państwo UE, kraj nienależący do Unii Europejskiej) oraz czy rejestrujemy motocykl nowy lub używany.

Motocykl nowy

• wniosek o rejestrację pojazdu

• dokument, który potwierdzi, że jesteś właścicielem pojazdu, na przykład umowa kupna/sprzedaży lub faktura VAT za zakup pojazdu. Jeśli obcokrajowiec albo firma zagraniczna powierzyła ci pojazd, dostarcz dokument, który to potwierdzi,

• potwierdzenia wszystkich opłat,

• karta pojazdu – jeśli producent wydał kartę,

• świadectwo zgodności wraz z oświadczeniem, które będzie zawierać dane i informacje o pojeździe, które są potrzebne do rejestracji pojazdu,

• oświadczenie o podleganiu obowiązkowi zapewniania sieci zbierania pojazdów albo faktura, która będzie zawierać takie oświadczenie (zgodnie z ustawą z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji). Dokument dostaniesz od osoby, która sprzedała ci pojazd.

Poznaj ceny OC motocykla.

Motocykl używany, zarejestrowany w Polsce

• wniosek o rejestrację pojazdu

• dokument, który potwierdzi, że jesteś właścicielem pojazdu, na przykład umowa kupna/sprzedaży lub faktura VAT za zakup pojazdu,

• dotychczasowe tablice rejestracyjne pojazdu,

• potwierdzenia wszystkich opłat,

• karta pojazdu – jeśli została wydana,

• dowód rejestracyjny. W dowodzie musi być wpis o ważnym badaniu technicznym. Jeśli minął termin badania technicznego – wykonaj badanie techniczne na stacji kontroli pojazdów i złóż w urzędzie zaświadczenie o jego pozytywnym wyniku.

Ubezpieczenie motocykla.

Motocykl używany, sprowadzony z UE

• wniosek o rejestrację pojazdu

• karta pojazdu – jeśli pojazd już kiedyś był zarejestrowany w Polsce, a następnie został wywieziony do innego państwa, a teraz sprowadzasz go z powrotem do Polski,

• dokument, który potwierdzi pozytywny wynik badania technicznego pojazdu – jeden z poniższych:
   • zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego. Zaświadczenie wydaje uprawniony diagnosta na stacji kontroli pojazdów,
   • dowód rejestracyjny pojazdu wydany przez właściwą instytucją państwa członkowskiego, w którym będzie wpis potwierdzający wykonanie oraz termin badania technicznego,
   • inny dokument, który potwierdzi wykonanie oraz termin ważności badania technicznego. Musi on być wydany przez uprawnioną instytucję państwa członkowskiego, która może wykonywać badania techniczne.

• dowód rejestracyjny,

• potwierdzenia wszystkich opłat,

• dokumenty dotyczące akcyzy – tylko w przypadku samochodów osobowych lub pojazdów rodzaju „samochodowy inny” (czterokołowiec lub czterokołowiec lekki) – jeden z wymienionych poniżej:
   • dokument, który potwierdzi zapłatę akcyzy za pojazd w Polsce,
   • dokument, który potwierdzi, brak obowiązku zapłaty akcyzy na terytorium kraju, w szczególności zaświadczenie stwierdzające zwolnienie z akcyzy,
   • oświadczenie salonu sprzedaży, że salon ten posiada oryginał lub kopię dokumentu, który potwierdzi zapłatę akcyzy w Polsce,

• dokument dotyczący recyklingu pojazdu – jeśli pojazd był sprowadzony przed 1 stycznia 2016 r. i jest rejestrowany po raz pierwszy. Przedstaw jeden z wymienionych niżej dokumentów:
   • dowód, który potwierdzi zapłatę „opłaty recyklingowej”. Jeśli pojazd sprowadzasz samodzielnie - to ty płacisz „opłatę recyklingową”. Jeśli kupujesz od firmy albo osoby, która sprowadziła pojazd - dokument ten dostaniesz od niej,
   • oświadczenie o podleganiu obowiązkowi zapewniania sieci zbierania pojazdów albo faktura, która będzie zawierać takie oświadczenie. Dokument dostaniesz od osoby, która sprzedała ci pojazd.

Porównaj OC motocykla.

Motocykl używany, sprowadzony spoza UE

• wniosek o rejestrację pojazdu

• dokument, który potwierdzi, że jesteś właścicielem pojazdu, na przykład umowa kupna/sprzedaży lub faktura VAT za zakup pojazdu. Jeśli obcokrajowiec albo firma zagraniczna powierzyła ci pojazd – złóż dokument, który to potwierdzi,

• dotychczasowe tablice rejestracyjne pojazdu. Jeśli pojazd nie ma tablic albo jeśli tablice trzeba zwrócić do kraju, z którego pojazd jest sprowadzony – wystarczy twoje oświadczenie, w którym napiszesz, że pojazd nie ma tablic albo że tablice rejestracyjne trzeba zwrócić do kraju, z którego pojazd jest sprowadzony,

• potwierdzenia wszystkich opłat,

• kartę pojazdu – jeśli pojazd już kiedyś był zarejestrowany w Polsce, a następnie został wywieziony do innego państwa, a teraz sprowadzasz go z powrotem do Polski,

• zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego. Zaświadczenie wydaje uprawniony diagnosta na stacji kontroli pojazdów. Pamiętaj, że wynik badania musi być pozytywny. Pojazd bez ważnego badania technicznego nie może poruszać się po drogach,

• dowód rejestracyjny,

• dowód odprawy celnej. Dokument weź z urzędu celnego,

• dokument dotyczący recyklingu pojazdu – jeśli pojazd był sprowadzony przed 1 stycznia 2016 r. i jest rejestrowany po raz pierwszy. Przedstaw jeden z wymienionych niżej dokumentów:
   • dowód, który potwierdzi zapłatę „opłaty recyklingowej”. Jeśli pojazd sprowadzasz samodzielnie - to ty płacisz „opłatę recyklingową”. Jeśli kupujesz od firmy albo osoby, która sprowadziła pojazd - dokument ten dostaniesz od niej,
   • oświadczenie o podleganiu obowiązkowi zapewniania sieci zbierania pojazdów albo faktura, która będzie zawierać takie oświadczenie. Dokument dostaniesz od osoby, która sprzedała ci pojazd.

Oferty ubezpieczeń motocykla.

W razie dalszych wątpliwości, zachęcamy do kontaktu z najbliższym Wydziałem Komunikacji. Niepewności związane z rejestracją motocykla można również rozwiać, korzystając ze strony www.gov.pl/web/gov/zarejestruj-pojazd. Pod tym adresem poznasz również wszystkie opłaty związane z rejestracją jednośladów. W najbardziej typowym przypadku (używany motocykl zarejestrowany w Polsce ze zmianą tablic rejestracyjnych), koszt zarejestrowania pojazdu wynosić będzie 121,50zł.

Gdzie możesz najtaniej ubezpieczyć swoje dwa kółka?

Z najlepszej oferty ubezpieczenia motocykla możesz skorzystać w każdej chwili, wypełniając formularz na stronie internetowej multiagencji Rydzowski Ubezpieczenia. Później nie musisz już robić nic. Specjalista #RydzowskiTeam sprawdzi propozycje kilkunastu towarzystw ubezpieczeniowych i zadzwoni do Ciebie z ubezpieczeniem idealnie dopasowanym do Twoich potrzeb. Przekonaj się, że polisę motocykla można kupić taniej i prościej. Bez ukrytych kosztów, bez drobnych druczków. My porównujemy - Ty oszczędzasz.

Wypełnij formularz

To tylko 4 proste kroki do taniego ubezpieczenia.

Porozmawiaj ze specjalistą

Zadzwonimy w wybranym przez Ciebie terminie.

Odwiedź nas w biurze.

Czekamy na Ciebie w naszym biurze.

Na co zwrócić uwagę, kupując używany motocykl?

Kupujesz używany jednoślad? Musisz pamiętać o tym, że nie wszystko złoto, co się świeci. Warto poświęcić kilka minut więcej, by móc cieszyć się wymarzoną maszyną. Nie musisz martwić się o problemy motocykla, jeżeli zadbasz o sprawdzenie szczegółów, takich jak:

- Dokumentacja – stan licznika, dane z dowodu rejestracyjnego, tabliczka znamionowa
- Rama – oryginalność spawów, mocowania,
- Lakier – odpryski, naklejki, zarysowania, grubość; szczególną uwagę zwróć na zakamarki
- Opony – głębokość bieżnika, ślady nadmiernego zużycia
- Płyny – poziom oleju, płynu hamulcowego czy chłodniczego, brak wycieków z chłodnicy lub silnika
- Stan silnika – ciągłość pracy, dławienia, niepokojące dźwięki; koniecznie odpal maszynę na zimno
- Przyrządy – światła, klakson, stopki, siedzenie, owiewki, manetki itd.

W razie potrzeby, poproś o pomoc doświadczonego motocyklistę. Zakup dwóch kółek to nie jest wybór trywialny jak wizyta w sklepie spożywczym. Warto tutaj się poradzić kogoś, kto na jednośladzie zjadł zęby. Obiektywnym okiem oceni stan pojazdu, a także pomoże podjąć racjonalną decyzję – pod wpływem emocji możesz zdecydować się na motocykl, który ma krytyczne wady.

Warto również wybrać się na jazdę próbną. W ten sposób zauważysz wady, których nie sposób zobaczyć podczas oględzin. Sprawdzisz, jak czujesz się siedząc na pojeździe, w jakim stanie jest układ hamulcowy, kierowniczy, zawieszenie, sprzęgło czy silnik.

Poznaj ceny OC motocykla.

Przegląd motocykla

Przegląd motocykla może zostać wykonany tylko na stacji kontroli pojazdów oznaczonych literą A. Posiadają one odpowiednie uprawnienia i sprzęt do pełnego sprawdzenia sprawności jednośladu. Nie jest to długi proces, diagnosta powinien zakończyć swoją pracę w niecałe pół godziny. A co sprawdzać będzie pracownik SKP?

W pierwszej kolejności kontroli podlegać będzie zgodność dokumentów. Dowód rejestracyjny musi posiadać ten sam numer rejestracyjny oraz numer ramy co motocykl, sprawdzony zostanie również stan tablicy oraz naklejki legalizacyjne. Po spełnieniu części formalnej, diagnosta przejdzie do kontroli stanu technicznego motocykla. Sprawdzone zostaną te elementy:

➢ Głośność układu wydechowego
➢ Klakson
➢ Łańcuch
➢ Opony
➢ Poziom emisji spalin
➢ Rama
➢ Światła
➢ Układ hamulcowy
➢ Układ kierowniczy

W przypadku, gdy diagnosta nie stwierdzi żadnych rażących usterek, zakończy on badanie techniczne i wbije pieczątkę do dowodu rejestracyjnego. Może zdarzyć się, że pojawią się jednak wątpliwości dotyczące stanu pojazdu. Jeżeli będą one drobne, to zostaniesz poinformowany o ich wykryciu, jednak nie wpłynie to na rezultat badania technicznego. Przy usterkach istotnych, które mogą wpłynąć na bezpieczeństwo na drodze oraz środowisko, kierowca jest zobowiązany do naprawy ich w ciągu 14 dni, a następnie do kontroli na tej samej stacji kontroli pojazdów w celu zbadania powodzenia naprawy. Może też mieć miejsce wykrycie problemu stwarzającego zagrożenie, który bezpośrednio może spowodować niebezpieczeństwo na drodze. Motocykl zostanie wówczas uznany za niezdolny do ruchu drogowego. Dowód rejestracyjny zostanie zatrzymany, a jedyny sposób na przetransportowanie jednośladu to lawetowanie.

Przegląd motocykla kosztuje 62 złote, dodatkowo należy dołożyć złotówkę opłaty ewidencyjnej za wpis do bazy Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców. Dla motorowerów cena jest niższa. Łącznie trzeba zapłacić 51zł. Pierwsze badanie nowego motocykla odbywa się po trzech latach od pierwszej rejestracji. Następne badanie techniczne powinny się odbyć po dwóch latach, natomiast kolejne wizyty w stacji kontroli pojazdów odbywać się muszą co roku. Nie trzeba na kontrolę wybrać się w dniu zakończenia ważności obowiązującego przeglądu. SKP możesz odwiedzić wcześniej, a data kolejnej diagnostyki będzie ustalona według dnia ważności poprzedniego badania.

Ubezpieczenie motocykla.

Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.