Zgłoszenie szkody w Trasti
Zgłoszenie szkody w Trasti składa się z kilku etapów. Wiedza na ten temat może okazać się bezcenna podczas kolizji lub wypadku drogowego. Przeczytaj, w jaki sposób poinformować Trasti o szkodzie, by szybko otrzymać rekompensatę.
- Kiedy zgłosić szkodę z ubezpieczenia OC w Trasti?
- A co w przypadku dobrowolnych polis komunikacyjnych?
- W jaki sposób można zgłosić szkodę w Trasti?
- Jakie informacje są potrzebne do zgłoszenia szkody w Trasti?
- Jakie dokumenty są potrzebne do zgłoszenia szkody w Trasti?
- Jak obsługiwane są szkody w Trasti?
- Kiedy Trasti wypłaci odszkodowanie?
- Pytania i odpowiedzi:
Kolizja drogowa lub wypadek – jak się zachować?
Wystarczy chwila nieuwagi, by doszło do kolizji lub wypadku drogowego. Obrazują to policyjne statystyki – ponad 485 tysięcy kolizji i 30 tysięcy wypadków rocznie. Teoretycznie, w zdarzeniu takim może brać udział każdy uczestnik ruchu drogowego. Towarzystwo Ubezpieczeniowe Trasti określiło jak wtedy należy się zachować.
Przede wszystkim, ważne jest zabezpieczenie miejsca zdarzenia i udzielenie pomocy poszkodowanym. W wielu przypadkach konieczne jest zawiadomienie policji lub spisanie oświadczenia sprawcy. Nie można też zapomnieć o zebraniu danych od uczestników zdarzenia (w tym świadków).
Kiedy zgłosić szkodę z ubezpieczenia OC w Trasti?
Mimo, że na zgłoszenie szkody z OC w Trasti kierowca ma aż 3 lata, nie warto z tym zwlekać. Co do zasady – im szybciej informacja dotrze do Ubezpieczyciela, tym wcześniej zostanie wypłacone odszkodowanie. Najlepiej zrobić to bezpośrednio po zdarzeniu komunikacyjnym. Dzięki temu, poszkodowany nie będzie musiał nadwyrężać swojego budżetu. Na naprawę samochodu w pełni powinna wystarczyć rekompensata wypłacona przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe. Szybki czas reakcji kierowcy jest także doceniany przez Ubezpieczyciela. Wynika to z faktu, że wycena szkody zgłoszonej tuż po zdarzeniu jest łatwiejsza do wykonania niż ta sprzed kilku lat.
A co w przypadku dobrowolnych polis komunikacyjnych?
Sytuacja wygląda nieco inaczej w przypadku dobrowolnych polis, takich jak Assistance czy NNW. W takich okolicznościach kierowca musi dostosować się do zasad wyznaczonych przez Ubezpieczyciela. Jakie terminy obowiązują w Trasti? W przypadku Assitance właściciel pojazdu ma 24 godziny na poinformowanie o kolizji lub wypadku. Nieco dłuższy termin, bo 14 dni roboczych, mają posiadacze polisy komunikacyjnej NNW. Warto mieć świadomość, że niedotrzymanie tych terminów jest równoznaczne z utratą praw do odszkodowania.
W jaki sposób można zgłosić szkodę w Trasti?
Towarzystwo Ubezpieczeniowe Trasti dużą wagę przywiązuje do komfortu klientów. W związku z tym, proponuje wiele możliwości zgłoszenia szkody.
- Telefonicznie. Kierowca może zadzwonić na infolinię Trasti (22 250 93 73). Warto jednak pamiętać, że można się połączyć jedynie w dni robocze od godziny 08:00 do 20:00
- Mailowo. Informację o zdarzeniu można przesłać mailowo na adres szkody@trasti.pl. Ważne, by w załączniku przesłać skany lub zdjęcia podpisanych dokumentów.
- Online. Najwygodniejsza opcja zgłoszenia szkody w Trasti. Wystarczy, że osoba, która chce to zrobić, wypełni formularz dostępny na stronie trasti.pl.
- Pocztowo. Opcja dla zwolenników tradycyjnego sposobu kontaktu. Trasti umożliwia listowne zgłoszenie szkody. Kierowca, który wybierze taką opcję kontaktu powinien wypełnić dokumenty, podpisać i wysłać do siedziby Trasti. Dokładny adres firmy to: HPI GMA Sp. z o.o. ul. Świętokrzyska 30, lokal 63 00-116 Warszawa
Jakie informacje są potrzebne do zgłoszenia szkody w Trasti?
Osoba, która zgłasza szkodę w Trasti powinna przygotować wcześniej kilka informacji. Oprócz danych uczestników i świadków zdarzenia, niezbędne są informacje o pojazdach: (marka, model, rok produkcji, numer rejestracyjny i VIN). Istotne jest także dokładne opisanie zdarzenia. Wówczas należy uwzględnić:
- miejsce kolizji lub wypadku,
- czas zdarzenia komunikacyjnego,
- zakres uszkodzeń pojazdów – powinny być udokumentowane zdjęciami,
- poszkodowane osoby – jeśli kierowca lub pasażer odnieśli w wyniku kolizji obrażenia.
Jakie dokumenty są potrzebne do zgłoszenia szkody w Trasti?
Oczywiście, by zgłoszenie nabrało mocy prawnej, powinno być konkretnie udokumentowane. W jaki sposób? Istotne są: oświadczenie sprawcy lub, w przypadku obecności służb, notatka policyjna. Niezmiernie ważna jest też dokumentacja medyczna. Ponadto trzeba przygotować: kopię dowodu osobistego, kopię prawo jazdy oraz zdjęcia uszkodzonego samochodu.
Jak obsługiwane są szkody w Trasti?
Po przyjęciu zgłoszenia, Ubezpieczyciel z Trasti kontaktuje się z kierowcą.
Kolejnym elementem procesu jest ocena zakresu szkodzeń majątkowych lub osobowych.
Po dokładnej analizie szkody, Ubezpieczyciel ustala wysokość rekompensaty.
Trasti proponuje naprawę pojazdu w partnerskim warsztacie lub, jeśli to konieczne, wynajem auta zastępczego.
Kiedy Trasti wypłaci odszkodowanie?
Czas wypłaty i wysokość odszkodowania z OC. To aspekty nad którymi zastanawia się każdy kierowca. Warto mieć świadomość, że Ubezpieczyciel nie może z tym zwlekać. Kwestie te są uregulowane prawnie. Zapisy na ten temat można znaleźć w Ustawie o ubezpieczeniach obowiązkowych. Kiedy więc Trasti wypłaci świadczenie? W zwykłych przypadkach Ubezpieczyciel ma na to 30 dni od momentu otrzymania zgłoszenia. Nieco inaczej wygląda sytuacja, gdy zostało wszczęte policyjne śledztwo. Wtedy kierowca otrzyma rekompensatę od Trasti w ciągu 14 dni od chwili rozstrzygnięcia sytuacji.
Pytania i odpowiedzi:
Tak. Zgłoszenia szkody w Trasti można dokonać za pomocą Internetu. Kierowca ma dwie opcje: wypełnienie formularza online lub wysłanie e-maila.
Trasti stara się jak najszybciej udzielić odpowiedzi. Maksymalny czas oczekiwania na decyzję nie przekracza 30 dni.
Niekiedy wycena odbiega od rzeczywistych kosztów naprawy. W takim warto zgłosić się do naszych specjalistów z Działu Likwidacji Szkód. Eksperci dokładnie przyjrzą się sytuacji i zweryfikują kosztorys.
Tak. W ramach obsługi szkody z OC poszkodowany możeotrzymać samochód zastępczy. Oczywiście pojazd dostępny będzie wyłącznie na czas naprawy.
Tak. Każdy kierowca ma do tego prawo. Rzecz jasna pojazd można wynająć jedynie do czasu naprawy.
Kierowca może sam wybrać serwis naprawy lub zdecydować się na warsztat polecany przez Trasti. Towarzystwo Ubezpieczeniowe współpracuje z ogólnopolską siecią warsztatów samochodowych. Klient, który wybierze tę opcję zyskuje 2 lata gwarancji na wykonaną naprawę. Może też skorzystać z rabatów oferowanych przez Trasti.