Zgłoszenie szkody w Trasti
Zgłoszenie szkody w Trasti składa się z kilku etapów. Wiedza na ten temat może okazać się bezcenna podczas kolizji lub wypadku drogowego. Przeczytaj, w jaki sposób poinformować Trasti o szkodzie, by szybko otrzymać rekompensatę.
Kolizja drogowa lub wypadek - jak się zachować?
Wystarczy chwila nieuwagi, by doszło do kolizji lub wypadku drogowego. Obrazują to policyjne statystyki – ponad 485 tysięcy kolizji i 30 tysięcy wypadków rocznie. Teoretycznie, w zdarzeniu takim może brać udział każdy uczestnik ruchu drogowego. Towarzystwo Ubezpieczeniowe Trasti określiło jak wtedy należy się zachować. Przede wszystkim, ważne jest zabezpieczenie miejsca zdarzenia i udzielenie pomocy poszkodowanym. W wielu przypadkach konieczne jest zawiadomienie policji lub spisanie oświadczenia sprawcy. Nie można też zapomnieć o zebraniu danych od uczestników zdarzenia (w tym świadków).
Kiedy zgłosić szkodę z ubezpieczenia OC w Trasti?
Mimo, że na zgłoszenie szkody z OC w Trasti kierowca ma aż 3 lata, nie warto z tym zwlekać. Co do zasady – im szybciej informacja dotrze do Ubezpieczyciela, tym wcześniej zostanie wypłacone odszkodowanie. Najlepiej zrobić to bezpośrednio po zdarzeniu komunikacyjnym. Dzięki temu, poszkodowany nie będzie musiał nadwyrężać swojego budżetu. Na naprawę samochodu w pełni powinna wystarczyć rekompensata wypłacona przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe. Szybki czas reakcji kierowcy jest także doceniany przez Ubezpieczyciela. Wynika to z faktu, że wycena szkody zgłoszonej tuż po zdarzeniu jest łatwiejsza do wykonania niż ta sprzed kilku lat.
A co w przypadku dobrowolnych polis komunikacyjnych?
Sytuacja wygląda nieco inaczej w przypadku dobrowolnych polis, takich jak Assistance czy NNW. W takich okolicznościach kierowca musi dostosować się do zasad wyznaczonych przez Ubezpieczyciela. Jakie terminy obowiązują w Trasti? W przypadku Assitance właściciel pojazdu ma 24 godziny na poinformowanie o kolizji lub wypadku. Nieco dłuższy termin, bo 14 dni roboczych, mają posiadacze polisy komunikacyjnej NNW. Warto mieć świadomość, że niedotrzymanie tych terminów jest równoznaczne z utratą praw do odszkodowania.
W jaki sposób można zgłosić szkodę w Trasti?
Towarzystwo Ubezpieczeniowe Trasti dużą wagę przywiązuje do komfortu klientów. W związku z tym, proponuje wiele możliwości zgłoszenia szkody.
- Telefonicznie. Kierowca może zadzwonić na infolinię Trasti (22 250 93 73). Warto jednak pamiętać, że można się połączyć jedynie w dni robocze od godziny 08:00 do 20:00
- Mailowo. Informację o zdarzeniu można przesłać mailowo na adres szkody@trasti.pl. Ważne, by w załączniku przesłać skany lub zdjęcia podpisanych dokumentów.
- Online. Najwygodniejsza opcja zgłoszenia szkody w Trasti. Wystarczy, że osoba, która chce to zrobić, wypełni formularz dostępny na stronie trasti.pl.
- Pocztowo. Opcja dla zwolenników tradycyjnego sposobu kontaktu. Trasti umożliwia listowne zgłoszenie szkody. Kierowca, który wybierze taką opcję kontaktu powinien wypełnić dokumenty, podpisać i wysłać do siedziby Trasti. Dokładny adres firmy to: HPI GMA Sp. z o.o. ul. Świętokrzyska 30, lokal 63 00-116 Warszawa
Jakie informacje są potrzebne do zgłoszenia szkody w Trasti?
Osoba, która zgłasza szkodę w Trasti powinna przygotować wcześniej kilka informacji. Oprócz danych uczestników i świadków zdarzenia, niezbędne są informacje o pojazdach: (marka, model, rok produkcji, numer rejestracyjny i VIN). Istotne jest także dokładne opisanie zdarzenia. Wówczas należy uwzględnić:
- miejsce kolizji lub wypadku,
- czas zdarzenia komunikacyjnego,
- zakres uszkodzeń pojazdów - powinny być udokumentowane zdjęciami,
- poszkodowane osoby - jeśli kierowca lub pasażer odnieśli w wyniku kolizji obrażenia.
Jakie dokumenty są potrzebne do zgłoszenia szkody w Trasti?
Oczywiście, by zgłoszenie nabrało mocy prawnej, powinno być konkretnie udokumentowane. W jaki sposób? Istotne są: oświadczenie sprawcy lub, w przypadku obecności służb, notatka policyjna. Niezmiernie ważna jest też dokumentacja medyczna. Ponadto trzeba przygotować: kopię dowodu osobistego, kopię prawo jazdy oraz zdjęcia uszkodzonego samochodu.
Jak obsługiwane są szkody komunikacyjne w Trasti?
- Kontakt z kierowcą - po przyjęciu zgłoszenia, Ubezpieczyciel z Trasti kontaktuje się z kierowcą.
- Ocena techniczna - kolejnym elementem procesu jest ocena zakresu szkodzeń majątkowych lub osobowych.
- Oszacowanie szkody - po dokładnej analizie szkody, Ubezpieczyciel ustala wysokość rekompensaty.
- Dodatkowe opcje - Trasti proponuje naprawę pojazdu w partnerskim warsztacie lub, jeśli to konieczne, wynajem auta zastępczego.
Kiedy Trasti wypłaci odszkodowanie?
Czas wypłaty i wysokość odszkodowania z OC. To aspekty nad którymi zastanawia się każdy kierowca. Warto mieć świadomość, że Ubezpieczyciel nie może z tym zwlekać. Kwestie te są uregulowane prawnie. Zapisy na ten temat można znaleźć w Ustawie o ubezpieczeniach obowiązkowych. Kiedy więc Trasti wypłaci świadczenie? W zwykłych przypadkach Ubezpieczyciel ma na to 30 dni od momentu otrzymania zgłoszenia. Nieco inaczej wygląda sytuacja, gdy zostało wszczęte policyjne śledztwo. Wtedy kierowca otrzyma rekompensatę od Trasti w ciągu 14 dni od chwili rozstrzygnięcia sytuacji.
Najczęściej zadawane pytania