Konsultant

Nasi doradcy są w tej chwili do Twojej dyspozycji

Telefon
17 773 46 47

dzisiaj do 18:00

Ubezpieczenie OC i AC TarnobrzegUbezpieczenie OC i AC Tarnobrzeg

Ubezpieczenia OC i AC Tarnobrzeg

Najtańsze ubezpieczenie OC i AC w Tarnobrzegu

Niezbędne dokumenty do zakupu ubezpieczenia samochodu

Jakie dokumenty są potrzebne do zawarcia umowy ubezpieczenia samochodu? To jedno z pytań, które bardzo często pojawia się wśród osób poszukujących polisy komunikacyjnej. Podpowiadamy, jak szybko i bezproblemowo zawrzeć nową umowę ubezpieczenia samochodu.

 

Do ubezpieczenia auta potrzebne będą następujące dokumenty:

 

Dowód rejestracyjny

Podstawowym dokumentem niezbędnym do zakupu ubezpieczenia samochodu zgodnie informacją Urzędu w Tarnobrzegu jest dowód rejestracyjny. To właśnie w tym dokumencie zawarte są wszelkie informacje na temat ubezpieczanego pojazdu, których podanie jest konieczne do zawarcia umowy ubezpieczenia samochodu i kalkulacji składki. Chodzi tutaj o takie informacje jak m.in. marka i model pojazdu, rok produkcji, pojemność i moc silnika.

 

Prawo jazdy

Jednym z pytań zadawanych przy zakupie ubezpieczenia samochodu jest data wydania prawa jazdy. Multiagencja  w Tarnobrzegu chce bowiem wiedzieć, od ilu lat posiada je ubezpieczający. Czynnik ten wpływa także na wysokość składki za udzieloną ochronę, dlatego jeśli nie pamiętamy dokładnej daty wydania prawa jazdy, lepiej mieć ten dokument ze sobą.



 

Obecna polisa ubezpieczenia OC

Zawierając umowę ubezpieczenia samochodu z nowym towarzystwem w Tarnobrzegu, warto mieć ze sobą aktualną umowę ubezpieczenia samochodu lub zaświadczenie o dotychczasowym przebiegu polisy. W ten sposób udokumentujemy zniżki, jakie otrzymaliśmy u poprzedniego ubezpieczyciela. Ponadto, jeśli umowa ubezpieczenia samochodu ma obejmować też polisę Autocasco, towarzystwo zapyta nas o okres bezszkodowej jazdy. Warto więc przypomnieć sobie, kiedy po raz ostatni mieliśmy szkodę.

 

Umowa kupna-sprzedaży pojazdu

Jeśli dopiero kupiliśmy auto i nie zdążyliśmy go jeszcze zarejestrować, to zawierając umowę ubezpieczenia samochodu, przygotujmy umowę kupna-sprzedaży pojazdu. W innych przypadkach natomiast ten dokument nie jest wymagany.

Dodatkowo zwróćmy uwagę na jeszcze jedną ważną kwestię. Jeśli nie jesteśmy jednymi właścicielami ubezpieczanego pojazdu, a samochód jest zarejestrowany na kilka osób, wówczas ubezpieczyciel z Tarnobrzega  będzie wymagał od nas podania dokładnych informacji o pozostałych współwłaścicielach. W szczególności poprosi nas o ich numery PESEL, adresy zamieszkania oraz daty wydania praw jazdy. Dobrze więc mieć ze sobą dokumenty pozostałych współwłaścicieli auta. Pamiętajmy, że jeśli skompletujemy wszystkie dokumenty proces zawarcia umowy ubezpieczenia samochodu przebiegnie szybko i bezproblemowo!

 

Dokumenty potrzebne przy zakupie samochodu

Podstawową sprawą o której powinniśmy pomyśleć przy zakupie używanego samochodu jest skompletowanie niezbędnych dokumentów w tym kluczowa jest polisa ubezpieczeniowa OC. Poza dokumentem potwierdzającym przejęcie własności czyli umowy sprzedaży potrzebujemy również innych dokumentów, które umożliwią nam późniejszą rejestrację pojazdu. Dokumentacja jaką powinniśmy otrzymać przy zakupie samochodu to między innymi : dowód rejestracyjny, karta pojazdu, ubezpieczenie OC, dokumenty dotyczące przeglądu samochodu.

 

Podczas zakupu auta warto dobrze przyjrzeć się umowie, ważne aby szczegółowo został opisany przedmiot transakcji czyli konkretny samochód. Podczas wyliczenia niezbędne będzie podanie takich danych jak: marka, model, numery nadwozia oraz silnika, numery rejestracyjne czy też przebieg samochodu. Zamieszczenie takich informacji łączy umowę z konkretnym samochodem, co jest ważne w przypadku ewentualnych reklamacji czy też podejrzeń że dany samochód był wcześniej skradziony – weryfikacja nr VIN na komisariacie policji w Tarnobrzegu.